Subject: Ed: Kommentaarisoov: Concerta tarneraskused
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Thu, 29 Feb 2024 17:10:10 +0300

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: neljapäev, 29. veebruar 2024 16:10
Adressaat: 'Liis Ilves' <[email-masked]>
Teema: Vs: Kommentaarisoov: Concerta tarneraskused

Tere, Liis!

Vastas Ravimiameti sisse- ja väljaveo järelevalve büroo spetsialist Stella 
Sulaoja:

Ravimi Concerta tarnetes on viimaste aastate jooksul olnud korduvalt 
katkestusi seoses globaalse nõudluse kasvu ja tootmisprobleemidega. 
Veebruarikuu alguses teavitas müügiloa hoidja Concerta 18 mg ja 36 mg 
toimeainet prolongeeritult vabastavate tablettide tarneraskusest, mis kestab 
eeldatavasti 2024. aasta juunini. Sel nädalal informeeris müügiloa hoidja 
sama ajaprognoosiga tarneraskusest ka Concerta 54 mg toimeainet 
prolongeeritult vabastavate tablettide osas.

Alternatiividena on saadaval teised sama toimeaine, kuid erinevate annuste 
ja ravimvormidega ravimid Medikinet ja Affenid. Patsiendid peaksid ravi 
jätkamiseks pöörduma oma arsti poole.

Eesti Psühhiaatrite Seltsi taotluse alusel on Concerta tarneraskuse lõpuni 
lubatud kasutada sama toimeaine, annuste ja ravimvormiga müügiloata 
ravimeid. Hulgimüüjad otsivad tarnevõimalusi, kuid täpsem info nende 
ravimite tarneaja, hindade ja patsiendile ravimi hinna hüvitamise osas on 
veel selgitamisel.

Concerta tarneraskuse osas uue info selgumisel uuendame teavet ka 
ravimiregistris <http://www.ravimiregister.ee/> .

Concerta kättesaadavust puudutavate lisaküsimuste korral soovitame pöörduda 
müügiloa hoidja kohaliku esindaja poole:

UAB "JOHNSON & JOHNSON" Eesti filiaal

Lõõtsa 2

EE-11415 Tallinn

Tel: +372 617 7410

e-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Kui tekib täpsustavaid küsimusi, siis vastame hea meelega!

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Saatja: Liis Ilves <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 28. veebruar 2024 13:58
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Kommentaarisoov: Concerta tarneraskused

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Geeniuse terviseportaalini jõudis info, et hetkel on Eestis populaarse ATH 
ravimi Concerta tarneraskused. Kas see vastab tõele? Miks need tarneraskused 
on tekkinud? Kui pikalt on need kestnud ja millal võiksid tarneraskused 
lahenduse saada? Kas Concertale on hetkel saadaval samaväärseid 
alternatiive? Ühtlasi jäi silma infokild, et ravimiamet on andnud loa 
tarneraskuste ajaks müügiloata geneerilist alternatiivi sisse tuua - kas see 
vastab tõele, millal geneerikud Eestisse jõuavad ja kas nende hind on 
patsiendi jaoks Concertaga samaväärne?

Heade soovidega

Liis

-- 

Liis Ilves

Geenius Meedia

Terviseportaali vastutav toimetaja

+37253491464

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://tervise.geenius.ee> tervise.geenius.ee